framtiden

Jag är utmattad i hela kroppen, tänker på framtiden och undrar om den kommer bli sämre eller bättre?
Om jag kan göra något för att må bättre, om jag kan ta hand om mig själv så pass bra att jag aldrig mer behöver må så här dåligt?

Jag tappar liksom gnistan ibland, när jag är dålig.
Jag tappar hoppet, tron och viljan att göra det till det bättre, jag tror inte längre att jag kan göra något för att det ska bli bra. Jag tror inte längre att min energi och kraft orkar ta mig upp.

Har ni någonsin tänkt på framtiden och sen slutat tvärt för att ni blev rädda av tanken att ni inte vet i vilket skick ni är i framtiden. Så som jag mår idag(hemskt) kanske är vardag för mig i framtiden, eller det kanske till och med är att må bra?

Jag blir rädd och osäker av varje ny tanke som födds om framtiden.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, Hamnade här på din blogg och har läst det du skriver. Jag har också Crohns och sitter här och deppar för att jag tror jag är på väg mot ett skov. Tränade igår och känner mig idag totalt utmattad! Jag käner igen din förtvivlan och önskan att bara kunna få vara frisk, leva, träna som normala folk.

Om det inte är magen som är kass så har man värk i kroppen, trötthet, järnbrist osv...

Jag har bara haft diagnosen i 1 1/2 år men har nog haft sjukdommen i flera år.

Ge inte upp! Du är inte ensam! Bakom molnen så skiner solen. Önskar dig det bästa och hoppas att du blir "frisk"

Stor kram!



Johanna

2012-05-30 @ 09:14:26
Postat av: jagochminmage

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Det är verkligen oroande att tänka på framtiden när man inte vet hur man kommer att må. Ibland när man mår dåligt känns det som att ingenting hjälper och då blir man alldeles tyngd av tanken att man aldrig kommer bli helt frisk. Hur ska man då kunna planera framtiden?

När jag får såna tankar försöker jag lugna mig med att jag får ta det som det kommer. Man kan planera framtiden och funkar det inte på grund av magen är det bara att ändra planeran! Dessutom mår man ju bra ibland. Jag håller tummarna att du ska må bättre snart också!! Kämpa på, det blir bättre! Kram

2012-06-03 @ 16:57:30
URL: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0