Sjuk igen

Trots min smärta igår så gick jag till jobbet idag och krigade i 8 timmar och 30 minuter och nu kan jag knappt gå.
Det värker i knäna benen och fötterna, fötterna är så svullna.

Jag vet inte vad jag ska ha för skor längre då jag sällan går i klackar för att undvika smärta och svullnaden.
Men det hjälper inte att jag har platta skor med extra bra sula jag har ont och blir svullen ändå.

Jag kan inte sjukskriva mig då jag nyss varit borta tre veckor från mitt jobb och det blir bara mer jobb för mina kollegor om jag ska va sjuk igen. Jag vill inte sätta dom i en taskig sits.

Hur hade ni gjort?


Kommentarer
Postat av: jagochminmage

Usch vad jobbig situation!

Känner igen mig i pressen du känner men mår du dåligt så gör du, även om det är jättesvårt att acceptera att man inte kan göra allt man vill =(. Är du inte hemma kanske det blir värre och du måste vara hemma ännu längre istället. Hoppas hoppas att du mår bättre snart!

Kämpa på och ta hand om dig! <3

Kramar

2012-06-19 @ 21:53:46
URL: http://jagochminmage.wordpress.com
Postat av: Sofia

Jag var ungefär i din sits förra året. Det var då jag fick min diagnos.



Det du måste komma ihåg är att du är den viktigaste personen i ditt liv. Och du kommer alltid i första rum. Du vet antagligen att stress och press påverkar sjukdomen negativt, så just nu och med tanke på att du redan legat inlagd så behöver du stressa ner och ta det lugnt. Prata med din chef och fundera tillsammans ut hur ni kan göra så att det här fungerar för både dig och jobbet. Se också till att göra sådant som du mår bra av och som får dig att koppla av på fritiden (ta en varmt bad/dusch, se en film du älskar, sätt dig i skogen en stund, doppa tårna i sanden eller vad som helst). Bjud över den personen som du litar mest på och som får dig att skratta, och se till att skratta en stund.



Ta hand om dig!

2012-06-19 @ 22:06:53
URL: http://storyofsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0