Drunknar i tankar

Herregud jag skulle kunna ligga och fundera och söka om nyheter om min sjukdom över nätet i timmar. Jag skulle kunna fördriva en hel dag utan att ens märka det.

Jag kommer aldrig acceptera min sjukdom och känna att det är okej, inte på dom villkoren som läkarna ger mig. Som tex du kommer alltid vara sjuk, du kommer få ondare, lär dig att leva med det, lär dig att leva med smärtan, ja listan av idiotiska kommentarer jag fått av mina läkare kan bli lång.

Jag har istället bestämt mig för att bli min egna läkare, ingen känner min kropp så bra som jag. Jag ska börja fokusera på vad jag behöver, vad som gör mig lycklig och jag ska kämpa för min egna skull.

Jag ska försöka få bort alla mörka tankar jag har när jag mår dåligt. Jag ska lägga om min kost och ta upp träningen igen. Jag har inte tränat på ca 2 månader pga mitt långa skov. Men jag ska klara det och jag ska må bra.

Det jag är mest rädd över är att falla tillbaka i ett tungt skov innan jag gått någon ny energi. Faller jag tillbaka nu tror jag inte det kommer gå bra.

Men inga räddslor nu


Kommentarer
Postat av: Sofia

Det kommer gå bra. Jag stöttar dig på vägen :) Börja lätt med träningen och med kosten bara så kommer det gå hur bra som helst. Och tro på dig själv, det är nyckeln :)

2012-07-10 @ 18:50:22
URL: http://storyofsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0