One more

Kroppen behöver ju så otroligt mycket tid för att få läka och bli frisk igen, dock kan jag känna att jag inte har den tiden riktigt. Jag har varit i ett långt skov nu, det började i april och har hållit i sig till idag och jag vet inte riktigt när det har tänkt ta slut.

Jag blev inlagd i maj på sjukhuset och fick dropp i fem dagar, cortison och morfin sen blev jag utskriven och ah det har inte riktigt blivit bra. Jag är fortfarande extremt trött och har ofta ont. Jag blir väldigt begränsad och vet inte riktigt hur jag ska göra det bästa utav min situation längre.

Jag mår illa av min medicin men måste försöka ta den i alla fall, dom vill att jag testar den någon vecka till innan vi kan diskutera humira.

Åh jag hatar känslan av att vara såhär trött, att inte veta hur långt jag orkar gå innan jag faller ihop. Att jag inte orkar jobba fast jag behöver pengarna, att jag inte orkar träna så bra och kilona smyger sig på, att jag inte orkar vara social mot mina vänner..


Kommentarer
Postat av: jagochminmage

Det är jobbigt när man vill mer än man orkar:-( speciellt när det pågår så länge. Jag har haft mitt skov sen mars så förstår hur du känner. Hoppas det löser sig med medicinerna och att du får remicade/humira snart! Konstigt att du måste fortsätta trots att du mår illa, när jag testade lägre dos och illamåendet kom tillbaka fick jag sluta direkt.

Lycka till på jobb och gym idag! Du är duktig som kämpar men glöm inte bort att ta hand om dig själv också. Jag ska också försöka träna idag:-) vi får peppa varandra att orka!

Kram!

2012-08-16 @ 11:06:30
URL: http://jagochminmage.wordpress.com
Postat av: Sofia

Usch! Jag hoppas verkligen att du börjar må bättre snart, för det är så otroligt jobbigt och krävande att må dåligt så där länge :( Jag hade tur som fick en medicin direkt som fungerade bra för mig. Det måste vara otroligt jobbigt att behöva testa sig fram så där mycket.



Kram!

2012-08-16 @ 15:36:58
URL: http://storyofsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0