:(

Jag klarade utav att jobba mina fem timmar idag men fan vad dåligt jag mår nu. Jag har ont i magen, känner mig lite halvt förstoppad och mina leder och ben värker som så många gånger förut!

Jag saknar mitt gamla pigga jag, tjejen som gjorde allt och orkade med ännu mer än det! Jag saknar att ha den farten och sprida den energin.

Samtidigt skäms jag att gnälla! Finns ni som mår värre än mig och gnäller mindre. Men jag är bara trött, utmattad och ledsen. Jag börjar glömma bort hur det var förr, när jag aldrig mådde dåligt!




Kommentarer
Postat av: Jagochminmage

Du får gnälla hur mycket du vill! Det suger att aldrig känna att man mår bra och man blir skittrött! Gnäll på bara!

Tänk på att du inte alltid kommer må såhär, du kommer bli den pigga tjejen igen :) Du har bara lite krångel med medicinerna nu men det kommer bli bättre! Kämpa på vännen! Jag håller tummarna att det blir så snart som möjligt! <3

kram!

2012-08-26 @ 22:38:55
URL: http://jagochminmage.wordpress.com
Postat av: Emma

Heeej :) ja visst är det skönt. Det är så mycket lättare att prata med andra som har det och alla är så förstående fast är ju egentligen inte så konstigt:)

Ja jag har crohns och IBS. Varför va man tvunget att få båda liksom? Men men :) jag gick i två år ungefär innan jag fick remiss till sjukhuset mag och tarm mottagningen. Jag fick beskedet september 11 så är inte så länge haft det medvetet ett år men känner mig rätt ny på de. Hur länge har du haft din crohns? Hur mår du nu? :) IBS:en är så skum så det är lite jobbigt. Ena dagen är magen arg men nästa mår den prima. Men går på olika mediciner men tyvärr finns det ju ingen mot IBS men hoppas det kommer snart :-) har aldrig känt mig helt frisk men har ju inte haft det så länge :) det är faktiskt jätteskönt att prata med andra om det som är i samma situation som mig. Tur vi lever på 2000 talet ;) hihi! Ha en fortsatt härlig kväll :) Kram.

2012-08-27 @ 21:50:41
URL: http://emmamedtvam.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj sen du va sex. Då har du haft det i många år ju. Blir det bättre mer åren?!:-)
Hur mår du nu då? Vad äter du för medicin? Nä eller hur jag är inte fin känslig alls hihi kan man inte riktigt va när man har en tarmsjukdom :) ja gärna! Vart sker detta? Jag är lätt på om jag kan förstås men det kan jag säkert :) är det tjejer/killar från hela Sverige eller?:) det finns ju inget bättre än att träffa andra som är i samma situation. Vad hittar du på nu? Pluggar du eller för om jag inte minns helt fel så jobbade du fast ska bytta jobb eller plugg? Eller är jag helt ute och reser?:) tusen frågor men är nyfiken :) ha det så bra. Kram

2012-08-29 @ 19:58:11
URL: http://emmamedtvam.blogg.se
Postat av: Helena

Vad skönt att hitta den här bloggen. Fick problem med mage (ont, diarréer, extrem trötthet (dock det sen längre tillbaka) och fick idag genomgå koloskopi - med resultatet att jag fick diagnosen Crohns.
Jag som alltid tyckt jag bara är lat, det måste vara fel på mig som inte orkar. Men det har sin förklaring - magproblemen har sin förklaring. Och det finns andra med samma problem. Kommer definitivt följa din blogg!!
Har även depression sedan 7 år tillbaka och när man då mår sämre av att man inte vet varför, ja då känner man sig ännu mer nere.

2012-09-15 @ 00:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0